Cicle d’entrevistes als nostres associats
Qui és qui al Clúster de Seguretat Contra Incendis

Xènia López

El CLÚSIC ens permet col·laborar amb els diferents agents i experts del sector amb un objectiu comú: garantir la seguretat contra incendis a través de la professionalització del sector, sinergia entre empreses i compartir coneixements.

 

Quin és el càrrec que ocupes dins la teva empresa i quina és la teva trajectòria dins del sector?

Com a Business Development Manager d’INTISI, m’encarrego de desenvolupar i implementar oportunitats de creixement, creant valor a llarg termini per als nostres clients, partners i mercats internacionals. El meu background professional i especialització des dels inicis de la meva carrera en el sector de la protecció contra incendis, m’ha atorgat una alta especialització que comparteixo amb el sector formant part de diversos grups de Treball a diferents entitats d’àmbit nacional i internacional. A més, formo part de la Junta Directiva del Clúster de Seguretat Contra Incendis.

Quina és la vostra activitat principal?

INTISI es constitueix per donar resposta a una necessitat de mercat de protecció contra incendis reconeixent la importància i conveniència de proporcionar a l’edificació la confiança i la llibertat de disseny sense comprometre els requisits de seguretat contra incendis. És per això que INTISI s’especialitza en oferir solucions tèxtils innovadores i tecnològicament avançades per limitar la propagació dels incendis i els fums als edificis, amb la gamma de família de cortines tallafocs INTISI 7, la família de cortines / barreres de fums INTISI 3 i solucions especials per a sectors específics (petroquímic, automoció, industrial, etc.).

En quines zones esteu treballant? 

Des del Masnou (Barcelona) arribem a tot el món a través d’una extensa xarxa de distribució, membres de l’Intisi Partner Program. A dia d’avui ens trobem en més de 40 països localitzats en els 5 continents ja que la nostra gamma de productes s’adapta a cada un dels mercats tant a nivell de prestacions com a nivell de certificació de productes i companyia.

Si et preguntem, quina és la fortalesa o especialitat que caracteritza la teva empresa, què ens respons?

La innovació forma part del nostre ADN i ens defineix com a empresa des del seu origen. El caràcter innovador d’INTISI es troba tant en l’organització de la companyia com en les solucions que oferim al mercat. De fet, la missió d’INTISI com a companyia és proveir sistemes tèxtils per a la protecció contra incendis totalment innovadors que contribueixin a la seguretat contra incendis. Per cobrir aquesta missió col·laborem amb laboratoris, universitats i entitats i organismes d’investigació i desenvolupament.

Invertiu en innovació? Vols destacar algun projecte?

Com que la innovació és el pilar que caracteritza INTISI no solament tenim un departament de R + D + I d’alt rendiment sinó que invertim de forma contínua en projectes d’innovació per proporcionar als diferents mercats de productes, serveis i solucions tècniques.

Un projecte de R + D + I que estem desenvolupant actualment, per exemple, és la integració de les cortines tallafocs INTISI 7 al procés productiu del sector de l’automoció gràcies a la intel·ligència que brinda el sistema.

Amb la crisi de la COVID 19 encara cuejant, quins són els reptes més immediats que teniu al davant i línies de treball esteu començant?

De la nit al dia el món va patir un bombardeig d’esfereïdores notícies sobre les morts causades per la COVID-19, un enemic invisible que ha sacsejat la nostra perspectiva sobre el futur. La pandèmia de la COVID-19 ha canviat les nostres vides, afectant els nostres comportaments i valors, i ha reforçat la nostra “reacció humana” d’apropar-nos, unir-nos i ajudar-nos, ja que està demostrat que la solidaritat augmenta la supervivència.

És reconfortant recordar que la nostra espècie no només ha sobreviscut a incomptables epidèmies i calamitats de tota mena al llarg de la Història, sinó que a més ha sortit reforçada d’elles, ja que la nostra capacitat d’adaptació i superació és un dels nostres atributs.

Aquest és el repte més important que INTISI, com a organització, té per a aquesta nova era, no és només fer d’aquesta “nova normalitat” la normalitat, sinó quedar-nos amb les coses positives que ha comportat la COVID-19 (adaptació, solidaritat, confiança , resiliència) i fer que això perduri en els nostres valors.

Què us ha aportat el CLÚSIC com a empresa? I la vostra empresa al CLÚSIC?

INTISI considera el CLÚSIC com un projecte catalitzador. Ens permet col·laborar amb els diferents agents i experts del sector amb un objectiu comú: garantir la seguretat contra incendis a través de la professionalització del sector, sinergia entre empreses i compartir coneixements. Cadascun dels membres de l’equip de INTISI que participa en el CLÚSIC comparteix, des del nostre expertise, els valors de la companyia: innovació, especialització i solvència tècnica, i dóna suport al creixement i consolidació del CLÚSIC, ja que així aconseguirem fer créixer la seguretat contra incendis.

Quins creus que són els reptes més importants que el sector de la seguretat contra incendis té al davant.

Hi continua havent moltes assignatures pendents en l’àmbit de la seguretat contra incendis. Però creiem que moltes d’elles es poden abordar amb un bon coneixement. La formació és un dels factors que més influeix en l’avanç i progrés de les persones i les societats, i aquesta formació ha conferit un coneixement transversal de la seguretat contra incendis per afavorir la protecció de les persones i els béns. Des d’INTISI confiem plenament en l’educació com a factor clau per aconseguir professionalitzar i sensibilitzar el sector.